לייפסטייל

כל החבילות זורמות למודיעין – דואר ישראל השיק מרכז מיון חדש שערוך לטפל בכ- 130 מיליון חבילות בשנה

22 בנובמבר 2017
images

מספר החבילות יכול להגיע בשיא ל-700 אלף ביום. החבילות יגיעו למרכז הסחר תוך 48 שעות ולא תוך שבוע כבעברחברת דואר ישראל הזמינה אותי להתרשם מקרוב ממרכז הסחר המקוון החדש שהיא פתחה באזור התעשייה במודיעין. זהו מרכז המיון הארצי לחבילות של דואר ישראל, ובזכותו זמני ההמתנה לחבילות התקצר ל-48 שעות מרגע נחיתתן בארץ.

אני חייבת לציין שהסיור היה מרשים ועוצמתי – המבנה החדש של הדואר נפרש על פני כ-18 דונם באזור התעשייה במודיעין וערוך לקלוט ולמיין מעל 130 מיליון חבילות בשנה. היקף ההשקעה במקום מוערך בכ-100 מיליון שקל עד 2020.
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין , הצהיר כי אחד האתגרים המרכזיים של הדואר הוא להחזיר את אמון הציבור ולפתח את מנועי הצמיחה שלו . גולדשטיין תיאר את הסחר המקוון כאחד מהמנועים המרכזיים של הדואר, מנוע שיפצה על הירידה בתחום המכתבים שירד בתוך עשור ב-54% לנפש, לדוגמא : אם בשנת 2006 קיבל כל תושב בישראל 112 מכתבים בממוצע בשנה, ב-2016 הוא קיבל בממוצע רק 52 מכתבים בשנה. עוד נתון מעניין שלמדתי הוא שדואר ישראל הינו גוף הריטייל הגדול בישראל עם מעל 1,000 נקודות מסירה. נתון שנמצא בצמיחה.

בסיור עצמו פתאום הבנתי את מסע ארוך והמורכב שעשתה חבילה עד שהוקם המרכז – דבר הדואר היה נוחת בנתב"ג, משם עבר למיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג. משם עבר דבר הדואר למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה ואז היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו'). הזמן שעבר מרגע נחיתתו של דבר הדואר בארץ ועד מסירתו ללקוח עמד בצורה זו על 7-5 ימים בממוצע.

ואילו בתהליך החדש הפריט נוחת בנתב"ג ומגיע ישירות במכולה למרכז המיון החדש. שם הוא עובר תהליך שיקוף ביטחוני, מכס, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן מאותרים פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים, המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם, ומופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז נשלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט. תהליך זה מקצר משמעותית את משך מסירת הפריט ל-48 שעות בממוצע משלב הנחיתה בארץ. ואני חייבת להעיד שכצרכנית אני בהחלט מרגישה זאת. חבילות שהזמנתי מאירופה מגיעות אלי בתקופה האחרונה תוך פחות משבוע ימים מרגע הזמנתה.
מה שעוד חשוב שתדעו שהדואר לא מפסיקים לעבוד ובימים אלה הם מרחיבים את שיתופי פעולה עם החברות הבינלאומיות, לדוגמא : נחתם הסכם עם strawberrynet.com והועמקה הפעילות עם חברתNEXT הבריטית שכה אהובה עליי. בנוסף, בימים אלה עתיד לצאת דואר ישראל עם חברת "פז" לשימוש בתשתית הלוקרים שלהם. במסגרת שיתוף פעולה זה ייפתחו אלפי לוקרים בתחילת 2018 בכ-100 תחנות דלק של "פז". כך יוכלו הלקוחות לאסוף את החבילות בשעות שנוחות להם.

עוד שת"פ מעניין שכבר קורה הוא עם חברת Gett תיתן שירות ותביא את החבילה אל הלקוח עד הבית מרגע שהלקוח מקבל הודעה על הגעתה אל הסניף / תחנת המסירה בעלות של כ-30₪ תוך כחצי שעה.
בהמשך לשיפורים בשירות הלקוחות, סניפי הדואר הרחיבו את שעות הפתיחה שלהם והסניפים יהיו פתוחים עד השעה 20:00 . כמו כן, ניתן להזמין תור לאיסוף דבר הדואר באמצעות האתר או האפליקציה של דואר ישראל בזמן שנוח לצרכן ולחסוך המתנה מיותרת בסניף.
חידושים נוספים שהוצגו :
שירות רשום ברשת – שירות המאפשר לשלוח דואר רשום באמצעות המחשב בבית , ללא צורך להגיע פיסית אל הסניף. הדואר מדפיס את המכתב, מכניס אותו למעטפה ושולח אותו עבור הצרכן.
כרטיס ויזה נטען – אנשים רבים נמנעים משימוש בכרטיסי אשראי ברשת מחשש לגניבת מידע ופרטי אשראי. הדואר מציע כרטיס ויזה נטען, ידידותי לשימוש, נוח להטענה בכל סכום אותו תחפצו, ניתן להטעים סכום במטבע דולר, יורו, לירות שטרלינד ובקרוב גם בשקל.
Post cash back – הדואר מציע חזר כספי שנע בין 1-8 אחוז עבור קניות במאות אתרים ישראלים ובינלאומיים , על ידי כניסה אתר הללו דרך אתר הקאשבק של הדואר.
My Post – על ידי הרשמה פשוטה לשירות ניתן לראות במרוכז ובמקום אחד את כל החבילות שהוזמנו על ידיך ועושות את דרכן לארץ.
לסיכום, הדואר בהחלט מדביק פערים ומנער ממנו את האבק והתדמית שדבקה בו בשנים האחרונות. אותי הם ממש הרשימו. לא יודעת מה איתכם, אני כבר עכשיו זוממת על עוד רכישה מהנה מחו"ל שתנחת לה בקרוב במרכז של הדואר במודיעין.

כל שנותר לי לאחל לכם הוא חג נובמבר שמח !

אולי יהיה לך מעניין לקרוא עוד

    לא הוספו מאמרים לקריאה